diumenge, 26 de maig del 2024

XIV Concurs ARC - “Origens - Arrels” - Maig - Tema: Escriure i llegir - "El lladre d'històries"

En aquesta edició del Concurs ARC, parteix com a tema principal dels "ORÍGENS / ARRELS".

AQUÍ teniu les bases del concurs d'aquest any:


A la sisena entrega corresponent al mes de Maig, els dos subtemes suggerits son "ESCRIURE I LLEGIR".


Us comparteixo el relat que he presentat, i us convido a visitar el web per poder llegir la resta de relats i també, si us animeu, a participar.


EL LLADRE D'HISTÒRIES

Imatge: Neogéminis

Sóc escriptor des de fa anys i puc dir que tinc la sort de poder viure-hi. Si hi ha una cosa que s’esgota en aquesta professió, a més de la sort, és la inspiració. Cada dia que passa em costa més crear nous personatges i trames, però el més important es que segueixi tenint interès per als lectors, que cada vegada son menys i més exigents.

Quan vaig ser conscient de les meves limitacions, em vaig veure obligat a fer servir una nova tècnica creativa. Ja no recordo quan va ser la primera vegada que ho vaig fer o que era conscient que ho feia.

Al principi em limitava simplement a observar tot i a tots al meu voltant, mentre esperava assegut en el bar amb els amics o en un restaurant fins que portaven el meu plat; en la consulta del metge; en estacions de tren o autobusos; en el vagó de metro o passejant el meu gos Ulisses pel parc.

A partir de l’observació de situacions i personatges, jo creava les meves històries. Però ha arribat un moment que no resulta suficient. He anat un pas enllà, al escoltar indiscretament les converses alienes que mantenen els meus personatges observats. A vegades també presto atenció a les “mig converses” de les trucades que reben mentre esperen a la cua del supermercat, en la del banc o les que mantenen els clients i les dependentes en els diferents comerços als que vaig pel barri.

A la meva ment li atreu aquesta infinitat de mitges històries inacabades, aquells detalls sense concretar, els personatges desconeguts a l’altre banda. La meva imaginació s’encarrega de la resta, d’omplir els forats buits, de crear nous personatges, d’aclarir les absències per completar totes aquestes històries i que tot encaixi.

Ser tant mundans i corrents els fa atractius per a mi, sempre puc afegir un toc excèntric per a que agradi als meus lectors. Els meus veïns podrien reconèixer-se en els meus relats, però per això algun d’ells tindria de llegir els meus llibres. Haurà  arribat  el moment de canviar de veïnat a la recerca de nous personatges i arguments?

Imatge: Pixabay


2 comentaris:

  1. No es algo irreal, el escritor, por mucha imaginación, que tenga, llega a un punto que se turba, y esas observaciones le dan el tema del día. En la sencillez de la gente de a pie es donde está la magia de la aventura. Un beso.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Campirela, por aventurarte a leer mi relato! Estoy de acuerdo contigo, en la sencillez de las cosas y de lo cotidiano a veces es donde se encuentra lo más interesante! Un besote!

      Elimina

Cada jueves, un relato - Tema: “Espejos” - "El último espejo"

Esta semana nuestra amiga MAG, desde su blog LA TRASTIENDA DEL PECADO se nos acerca con cierto sigilo para susurrarnos al oído, como si se ...