diumenge, 18 de desembre del 2022

XIII Edició del Concurs ARC - "La Sort: La Rifa" - Xifres

Torna de nou el Concurs ARC de Microrelats a la ràdio. Al seu web podeu trobar infinitat de relats en català.

En aquesta XIII Edició del Concurs ARC, ens proposen com a tema principal "La Sort". En aquesta segona entrega del mes de Desembre, el subtema suggerit és "La Rifa". 

Us comparteixo el relat que he presentat, i us convido a visitar el web per poder llegir la resta de relats i també, si us animeu, a participar. 

Aquí teniu les bases:

XIFRES


Foto: Pixabay


El mes passat les meves companyes de la feina em van convèncer de nou per comprar un dècim de loteria. El dia del sorteig, encara que molt escèptica com cada any, vaig posar la ràdio per escoltar-lo mentre treballava des de casa, i el número guanyador del primer premi em va semblar estranyament familiar. Ho vaig recordar de seguida, era el 25576, l’havia comprat la meva companya Victòria per coincidir amb la seva data de naixement. No m’ho podia creure! Érem milionàries per fi! Després de tants anys insistint, la sort ens havia acompanyat! Podríem engegar a pastar els de la feina. Quines ganes de ser lliures i no pencar mai més! El primer que faria seria liquidar la meva hipoteca i vendre’m el meu modest pis i comprar-ne un de més gran, amb ascensor. O millor encara, una caseta a un poble tranquil! I també un altre per ma mare, així no hauria de patir cada mes per pagar el lloguer amb la seva precària pensió. Jubilaríem el nostre vell cotxe de divuit anys i ens compraríem un d’elèctric d’aquells tant ecològics. I faríem un gran viatge per poder visitar els cinc continents! El meu somni fet realitat!

Amb una mica de sort, després de tot això encara quedarien uns bons calerons i si els sabíem administrar bé, podríem viure de renda.

Les meves il·lusions van durar poc. En escriure al grup de wsap de les meves companyes per dir-los que el nostre número havia sortit guanyador amb una bona morterada, la meva companya Victòria em va respondre amb un to no gaire amigable. Sentia dir-me que no ens havia tocat la loteria, perquè ella havia nascut el dia 26 de maig i no el 25. Per un moment em va semblar que m’estava prenent el pel. La Victòria, tant de la broma com sempre! Veient que ningú més responia vaig buscar el dècim i efectivament el nostre número no premiat, era el 26576. Quina ràbia! Per una xifra! Vaig viure el meu conte de la Lletera particular. Això si, sospito que la Victòria no tornarà a compartir amb mi cap número de loteria mai més.




4 comentaris:

  1. Esta Victoria, como bien dice el jefe que es lentorra en el trabajo, también lo fue para nacer. Por culpa suya no eres rica. Si se hubiera dado más prisa, ahora serias rica. También de dinero😝
    Besoos, amiga

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si es que no puede uno contar con nadie! Así no saldremos nunca de pobres! Tener amigos para esto! Ja, ja! Un besote!

      Elimina
  2. Por una muy buenas Fiestas Navideñas en compañía de tus seres queridos.
    Besos.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Muchas gracias Alfred! Igualmente para ti también! Y que el 2023 nos traiga a todos esa nueva novela tuya que estamos esperando! Bones festes i molts petons!

      Elimina

Retos de Mayo en: Varietés de Ginebra Blonde y El Tintero de Oro – Tema: Tiempo – “Atemporal”

Para este mes de mayo, nuestros amigos de EL TINTERO DE ORO conjuntamente con nuestra amiga GINEBRA BLONDE desde su blog VARIETÉS nos pro...