dissabte, 19 de novembre del 2022

XIII Edició del Concurs ARC - "La Sort: El gat negre" - La Lluna

 

Torna de nou el Concurs ARC de Microrelats a la ràdio. Al seu web podeu trobar infinitat de relats en català.

Si voleu llegir alguns dels relats que vaig presentar a l'edició anterior del seu concurs podeu trobar-los publicats en aquest blog amb l'etiqueta "La Colla".


En aquesta XIII Edició del Concurs ARC, ens proposen com a tema principal "La Sort". A la primera entrega del mes de Novembre, el subtema suggerit és "El gat negre". A continuació us comparteixo el relat que he presentat, i us convido a visitar el web per poder llegir la resta de relats i també, si us animeu, a participar. Aquí teniu les bases:


LA LLUNA

Foto: Pixabay

Després de rumiar-ho durant mesos, finalment vaig decidir-me a adoptar un gat. Em van rebre a una fundació on cuidaven de diferents colònies al carrer i recollien gats de tota mena: jovenets i vells, sans i malalts, bonics i lletjots, tigrats, rossos, però definitivament dels que més hi havien eren negres. Em van explicar que, encara que sembli mentida en els nostres temps, hi ha molta gent supersticiosa encara i com els gats negres son per a molts senyal de malastrugança, quan els arribaven camades noves la gent mai s'emportava els negres. Em va semblar una raó d'allò més arbitrària i sense cap sentit. Pocs dies abans havia sentit a la ràdio que als Estats Units, pels vols de Halloween, havien suspès l'adopció de gats negres, perquè la demanda pujava sospitosament i no per raons altruistes, precisament. No m'ho podia creure. Quina crueltat! Així que només assabentar-me, impulsivament i sense donar-li més voltes, vaig adoptar un d'aquells gats negres, imponent, misteriós i alhora preciós.

Quan vaig sortir del refugi amb la petita Lluna als meus braços, vaig sentir-me ben satisfeta per aquella bona acció. De camí a casa, hi havia gent que sentint els miols de la meva gateta s'apropava a mirar-la dintre de la seva gàbia, on dins tota aquella foscor destacaven aquells ulls verd hipnòtics:

— “Que arriba a ser de maca!” — Deia tothom, i jo somreia orgullosa de que aquella preciositat fos meva.

A dos carrers del meu portal, anava distreta mirant la meva mixeta bonica. Vaig passar per sota d'una escala col·locada davant d'un aparador, on penjaven els llums de Nadal. Encara no sé com em vaig enredar els peus amb els cables elèctrics, anant per terra jo i la gàbia amb la petita Lluna dintre. La caiguda va ser aparatosa, per evitar caure sobre el pobre animal i no esclafar-lo. La gàbia es va obrir però la gateta va quedar-se allà quieta mirant-me, mentre jo m'agafava el braç amb el convenciment de que me l'havia trencat.

Mai sabré qui va ser responsable de la meva mala sort que precisament m'acompanya des d'aquell mateix dia. Si va ser aquella maleïda escala o bé la petita Lluna que em mira amb els seus enigmàtics ulls verds mentre escric aquesta historia.





2 comentaris:

  1. Ya te digo yo que la escalera ajja, Luna es lo más bonito y nada de mala suerte . Me encantan los gatos son traviesos , pero esa independencia que tienen me fascina y sobre todo el ronroneo que te dan como muestra de cariño. Espero que tengas suerte, me voy a pasar a ver en que consisten las bases. Muchas gracias . Un besote y feliz noche.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Campirela! Compartir la vida con ellos es fascinante, y sus excéntricos carácteres, sencillamente indescriptibles! Anímate a participar! Y mucha suerte a ti también! Un besote!

      Elimina

Relats 2024 - Col.lectiu de Sant Genís dels Agudells

El grup Escriptura Creativa “El Vici Solitari” participa de nou amb els seus relats a la Revista que publica cada any el Col·lectiu de Sant ...